BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday 13 January 2013

ANUGERAH ILLAHI

PREVIOUS 2012.

tahun yang banyak kenangan dan silam.
ku susun rapi-rapi di sudut hati ku
ku semat kan , ku abadi kan jadi satu sejarah

2012,
tercipta banyak manis dan pahit yg menjadi lakaran dalam hidup ku.
aku hadapi dengan redha
aku berserah kepada Pencipta ku

limpahan rezeki Nya untuk ku banyak ku terima ,
terima kasih Illahi ,
Kau masih memberi aku peluang 
Kau beri kan aku rezeki yg aku sangat hargai .
aku bersyukur 
kemanisan Kau beri kan pada ku ,
sempat ku merasainya
walaupun hanya seketika .

aku percaya ,
setiap apa di beri 
setiap apa di tarik kembali.
pasti ada cerita yg bakal aku terima ,
hikmah di sebalik nya,

kadang-kadang manusia tidak faham ,
mengapa kita di uji pahit dan manis dalam melingkuri kehidupan.
kadang-kadang ada juga manusia tidak pernah bersyukur atas nikmat Nya
jangan mengeluh
jangan merengek ,
PASTI !
pasti ada yg akan menceriakan pada masa akan datang .

aku yakin ,
aku pasti ,
ALLAH ada sentiasa bersama ku
saat aku kesedihan dan kesenangan ,
cuma aku yang sering alpa dengan Nya.
aku sedar,
aku makhluk Nya yg paling kerdil .

pada tika aku merungut tentang ujian NYA ,
aku pandang belakang , 
mengenang nasib hamba Nya yang lebih dasyat di uji ,
aku menadah syukur pada Nya .
aku tidak berhak untuk mempersoalkan rezeki yang di berikan oleh NYA .
malah aku patut bersyukur .

AKU PASTI ALLAH BAGI CUKUP UNTUK KU .

apa yang berlaku pada tahun 2012.
ku jadi kan pengajaran .
ku cuba bangkit jadi yang lebih berani
ku cuba berdiri menjadi insan berguna
untuk tahun 2013

buku 2012 bagi ku ,
tidak akan aku tutup
malah aku akan jadi kan nya rujukan aku untuk maju
biar kan manusia memtertawakan kita,
BIARKAN  ,
yang mampu membuktikan hanya diri sendiri .

#bahasa ku hanya datang bila ia dalam naluri , hanya menulis mengikut apa aku rasa. jadi aku yang tahu apa ku katakan . jangan persoalkan .

0 kumenkumen: