BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, 2 July 2012

PENDAPAT

bismillah , assalamualaikum :)

aku nak cakap tentang pendapat .
memang tak salah pun masing-2 mempunyai pendapat ,
dan masing-2 berhak luah kan .
but aku tak paham setengah orang mcm ni .
* kau luah kan , tp kau nak owg ekut cakap kau ,
walaupun owg TAK setuju dgn kau .
mana boleh broo .
ni hidup , ni manusia .
bukan robot yang suka-2 nak arah kan , kan ?
boleh pikir kan ?

UMUR .

kau silap , kalau kau pikir kau besar semua bawah kau kene ekut .
kau kene tahu juga , 
mungkin owg yg bawah-2 kau tu jugak ade pemikiran yang lebih matang dr kau .
manusia ni , tua ke muda .
ade je yg tak matang-2 lg .
kdg-2 ade yg lg muda , lg matang pikiran die .
* BUKAN CAKAP SY :)

SIKAP .

jgn sebab sikap kau ,
owg pinggir kan kau .
jangan nak salah kan masyarakat sekeliling .
cuba laa ubah sikit sikap tu ,
cuba belajar menerima pendapat owg lain ,
cuba belajar bertimbang rasa 
rasanye , tadek yang salah kan ?
pikir-2 kan laa :)
bertanya laa kalau ade yg musykil . 

# heran pualk aku dengan kau ? :)


0 kumenkumen: